Transport z KH-Kipper

Ocena: 0
1989
Produkty KH-Kipper użytkowane są we wszystkich gałęziach transportu ciężkiego – od wydobycia surowców w kopalniach i kamieniołomach, poprzez roboty ziemne, transport materiałów do budowy dróg, transport asfaltu, po zabudowy do przeznaczeń komunalnych i specjalnych.

Lewa burta hydrauliczna w wywrotce dwustronnej W2H otwiera się o pełne 180 stopni
Fot. KH-Kipper

Oferta firmy KH-Kipper obejmuje szeroką gamę profesjonalnej produkcji wywrotek na podwozia 4, 3
i 2-osiowe powyżej 3,5 t DMC:
  • wywrotki tylnozsypowe o przekroju rynny (half-pipe) do transportu ciężkiego o niskiej masie własnej i dużej ładowności,
  • wywrotki tylnozsypowe klasyczne prostokątne,
  • wywrotki z boczną burtą hydrauliczną tzw. hydroboard,
  • wywrotki stalowe do transportu lekkiego,
  • wywrotki aluminiowe do transportu lekkiego, 
  • wywrotki specjalnego przeznaczenia np. kopalniane,
  • przyczepy-wywrotki centralnoosiowe (tandem),
  • przyczepy-wywrotki z obniżoną wysokością podłogi,
  • przyczepy niskopodwoziowe do transportu maszyn,
  • przyczepy kłonicowe do transportu dłużycy,
  • naczepy-wywrotki,
  • naczepy niskopodwoziowe do transportu maszyn,
  • zabudowy skrzyniowe stałe,
  • urządzenie hakowe KH-Lift,
  • specjalistyczne zabudowy kontenerowe Hardox/Domex,
  • nowoczesne systemy przykrycia ładunku,
  • kamery i sygnalizatory cofania.
Przyczepy-wywrotki dwu- i trójstronne
KH-Kipper produkuje dwustronne lub trójstronne przyczepy wywrotki na własnej konstrukcji podwoziach.

Wśród przyczep wyposażonych w dwustronną wywrotkę KH-Kipper oferuje zabudowę z lewą burtą otwieraną hydraulicznie typ W2H. Do zalet takiego rozwiązania, oprócz otwieranej płynnie w osi dolnej burty umożliwiającej wyładunek w oddaleniu od kół pojazdu, należą: usztywnienie i uszczelnienie konstrukcji skrzyni, zmniejszenie masy zabudowy oraz zmniejszenie ceny. Sterowanie odbywa się za pomocą joysticka zamocowanego w kabinie przy siedzeniu kierowcy. Obsługa jest możliwa zarówno z ziemi jak i z siedzenia bez konieczności wysiadania z kabiny co jest ważne przy pracy w ciężkich warunkach terenowych bądź przy złej pogodzie. Burta hydrauliczna tzw. Hydroboard, opuszcza się płynnie w dół od pozycji pionowej prawie o 180°. Przy opuszczeniu burty o 90° możliwy jest wysyp ładunku na bok w odległości równej wysokości burty bez zasypywania kół pojazdu np. przy sypaniu wałów bądź zasypywaniu wykopów wzdłuż drogi. Ponadto takie rozwiązanie zwiększa zastosowanie pojazdu używanego przede wszystkim w budownictwie przez możliwość załadunku wózkiem widłowym po opuszczeniu burt o 170° lub 180° lub przy ustawieniu ich pod kątem 90°. Efektem jest usprawniony wyładunek i większe bezpieczeństwo pracy.

Przyczepa-wywrotka budowlana P2R W1U
Przyczepa budowlana P2R przeznaczona jest do pracy w trudnym terenie takim jak nieutwardzone drogi lub pola. Oprócz zastosowań przy robotach ziemnych może być z powodzeniem wykorzystywana również do transportu w rolnictwie. Dzięki półokrągłemu kształtowi skrzyni przyczepa świetnie nadaje się do przewozu półpłynnych mas lub piasku.

Skok zawieszenia przedniej osi stanowi ~400 mm, zaś skok zawieszenia tylnej osi to ~350 mm, a więc około 2 razy większy niż w pojeździe drogowym.

Uniwersalna przyczepa-wywrotka P2TN
Uniwersalna przyczepa-wywrotka z obniżoną wysokością podłogi P2TN umożliwia łatwy transport maszyn. Przyczepa może współpracować z dowolnymi podwoziami 2-, 3- i 4-osiowymi. Przyczepa świetnie radzi sobie jako pojazd pomocniczy na drogach i w lekkim terenie.

Przyczepa posiada najazdy chowane w ramie pojazdu. Jej masa własna wynosi ok. 4 tony.


3-osiowa przyczepa niskopodwoziowa do przewozu maszyn
Fot. KH-Kipper


Przyczepy niskopodwoziowe P2N, P3N I P4N do transportu maszyn
Przyczepa z dwoma, trzema lub czterema centralnie umieszczonymi osiami o nośności 9 lub 11 ton każda (BPW, SAF lub inne) posiada w standardzie hydraulicznie opuszczane tylne najazdy, dużą ilość punktów zaczepienia ładunku oraz pojemne aluminiowe skrzynki narzędziowe. W celu trwałości produktów do konstrukcji pojazdów używa się materiałów najwyższej jakości. Rama przyczepy to konstrukcja spawana, wykonana ze stali wysokogatunkowej, zabezpieczonej antykorozyjnie. Długość użytkowa przyczepy wynosi 7–8 m. Na życzenie istnieje możliwość wykonania produktu o innych wymiarach i specyfikacji pod indywidualne potrzeby klienta. Opcjonalnie istnieje możliwość wykonania aluminiowych burt.

Żurawie samochodowe
W celu uzyskania samodzielności i niezależności przeładunku pojazdu KH-Kipper często stosuje w swoich zabudowach samochodowe żurawie hydrauliczne. Współpracując z najlepszymi dostawcami takimi jak: HIAB, Palfinger, HMF, Fassi, HYVA Crane, firma sprzedaje, montuje i obsługuje samochodowe urządzenia załadunkowe na najwyższym światowym poziomie, co zapewnia ich niską awaryjność oraz maksymalne wykorzystanie parametrów. KH-Kipper montuje żurawie na różnego rodzaju podwoziach, ciągnikach siodłowym lub na demontowalnej konsoli.

KH-Kipper posiada duże doświadczenie w doborze i montażu żurawi, a w cenie montażu zapewniony jest odbiór urządzenia przez Urząd Dozoru Technicznego oraz przeszkolenie operatora. 

www.kh-kipper.pl

Źródło: Budownictwo monolityczne, nr 5 (11) 2012
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: