LafargeHolcim powołuje "LH Engineering" by budować lepszą infrastrukturę

Ocena: 0
2825
Powołanie LH Engineering jest realizacją jednego z filarów strategii firmy Lafarge w Polsce - odróżniania się. To odpowiedź Lafarge w Polsce na nowe wyzwania i potrzeby obecnych klientów w obszarach projektowania i wykonawstwa drogowego, doradztwa kontraktowego oraz zarządzania kontraktami budowlanymi. Innowacyjność spółki LH Engineering polega m.in. na połączeniu doświadczenia projektowego i wykonawczego z kompleksową wiedzą technologiczną dotyczącą materiałów budowlanych.

Rynek budownictwa infrastrukturalnego jest bardzo wymagający. Realizowane projekty wymagają doskonałego zaplanowania, dopracowania, logistyki. Kluczowe w całym procesie jest zrozumienie specyfiki danego projektu, aby już na etapie jego przygotowania móc dobrać optymalne rozwiązania techniczne połączone z usługami i serwisami dopasowanymi do indywidualnych potrzeb klienta. Jednak na rynku do tej pory brakowało takiego kompleksowego podejścia. To właśnie chce zmienić LH Engineering.
 
"Inżynierskość" i innowacyjność
 
LH Engineering to wyspecjalizowane centrum wiedzy i doświadczenia, które pozwala spółce świadczyć kompleksowe rozwiązania na szeroką skalę i na każdym etapie inwestycji. Propozycje zawarte w przygotowywanej przez firmę dokumentacji projektowej są zawsze poparte badaniami laboratoryjnymi i polowymi, a to z kolei pozwala zaproponować optymalne rozwiązania, które są możliwe do wdrożenia. LH Engineering chce kreować trendy technologiczne w tym zakresie, współpracując ze znanymi ośrodkami badawczymi i naukowymi.
 
"LH Engineering wpisuje się w jeden z filarów strategii Lafarge w Polsce - odróżnianie się. Wierzymy, że działalnością LH Engineering pokażemy inną, bardziej "inżynierską" twarz Lafarge, co pozwoli nam podnosić wartość oferty zarówno firmy Lafarge w Polsce, jak i naszej. Wartość dla klientów tworzymy w kilku obszarach. Po pierwsze, współpracując z inwestorem lub generalnym wykonawcą już na etapie przygotowywania oferty, optymalizujemy rozwiązania projektowe tak, aby wygenerować przewagę konkurencyjną oraz zastosować najbardziej optymalne rozwiązania techniczne odpowiadające oczekiwaniom i potrzebom inwestora. Drugim obszarem budowania wartości jest przygotowywanie dokumentacji projektowej dla dróg lokalnych i inwestycji prywatnych. Edukujemy, jak układać nawierzchnię drogową czy parkingową. Do procesu budowy angażujemy jedynie sprawdzonych podwykonawców, co daje gwarancję jakości i zapewnia poczucie komfortu zaangażowanym w projekt inwestorom" - podkreśla Łukasz Marcinkiewicz, Prezes LH Engineering.
 
System "Projektuj i Buduj"
 
LH Engineering to doradca techniczny i biznesowy dla klientów prywatnych i instytucjonalnych. Firma dostosowuje zakres usług zarówno do inwestorów publicznych, realizujących projekty w oparciu o Prawo Zamówień Publicznych, jak i do tych prywatnych, gdzie relacje oparte są na zasadach komercyjnych. Głównym obszarem zainteresowań firmy są małe, średnie i duże projekty infrastrukturalne realizowane wokół budowy centrów logistycznych/intermodalnych, dróg publicznych i inwestycji prywatnych np. składów budowlanych, parkingów. LH Engineering dostarcza usługi "od a do z". Łączenie usług projektowych, wykonawczych i technologicznych to wyróżnik firmy na rynku. Firma dostarcza kompleksową obsługę inwestycji w systemie "projektuj i buduj", opierając się na doświadczeniu kadry inżynierskiej, wiedzy technologicznej i rozumieniu potrzeb klienta.
 
Betonowe drogi w technologii ROLLTEC™
 
LH Engineering jest ekspertem w technologii ROLLTEC™ autorskiego rozwiązania dla nawierzchni drogowych opartych o technologię RCC (Roller Compacted Concrete), czyli betonu wałowanego. Technologia ta łączy trwałość nawierzchni z niskim kosztem i łatwością wykonania na budowie. To technologia dostępna dla każdego inwestora i wykonawcy z uwagi na to, że dostęp do węzłów betoniarskich w Polsce jest dużo łatwiejszy niż do wytwórni mieszanek mineralno-asfaltowych. Ponadto, sprzęt potrzebny do ułożenia nawierzchni ROLLTEC™ nie różni się niczym od tego powszechnie używanego przy układaniu nawierzchni asfaltowych. Betonowe drogi są ponadto trwałe i bezpieczne dla użytkowników.
 
Wizja przyszłości
 
Pomimo tego, że LH Engineering jest nowym graczem na rynku, już dziś może pochwalić się ciekawym portfolio projektów. "Realizujemy w konsorcjum z firmą Arcadis dwa odcinki autostrady A2 dla firmy PolAqua (system "projektuj i buduj"). Projekt obejmuje blisko 15 km autostrady pomiędzy Warszawą i Mińskiem Mazowieckim. Projektujemy również parking buforowy dla TIR-rów w Porcie Gdańskim - projekt realizowany dla firmy MTM. W zakresie wykonawstwa drogowego nasza oferta została wybrana jako najkorzystniejsza przy projekcie budowy drogi gminnej w miejscowości Małogoszcz" - wymienia Łukasz Marcinkiewicz. Firma planuje dalszy rozwój - chce wzmacniać zespół specjalistów, pozyskiwać najlepszych kandydatów z rynku, którzy są otwarci na nowe technologie i chcą rozwijać się razem z firmą. LH Engineering pracuje równolegle nad poszerzeniem oferty i zakresu usług tak, aby cały czas być o krok przed konkurencją, aby się odróżniać.
 
O LH Engineering
 
LH Engineering specjalizuje się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań, od pomysłu do realizacji. Szczególną uwagę poświęca drogom, centrom logistycznym i obszarom przemysłowym, gdzie zalecane jest stosowanie optymalnych rozwiązań technicznych zarówno pod kątem kosztowym, jak i wytrzymałościowym. LH Engineering bazuje na wiedzy i doświadczeniu LafargeHolcim w zakresie technologii nawierzchni betonowych RolltecTM. Stworzono organizację, która jest w stanie wykorzystać wiedzę technologiczną oraz doświadczenie w projektowaniu i wykonawstwie drogowym. Kompleksowa oferta LH Engineering zawiera przygotowanie dokumentacji projektowej na każdym etapie realizacji od koncepcji przez Projekt Budowlany i Wykonawczy wraz z nadzorem autorskim. Na etapie realizacji inwestycji firma oferuje zarządzanie projektem, wykonawstwo w zakresie ulepszania podłoża gruntowego oraz projektowania i układania nawierzchni betonowych RolltecTM.

Źródło i zdjęcie: LafargeHolcim
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: